cerita saya

My photo
sg. lalang, Bedong., kedah darul aman, Malaysia
Nama dlm i/c aku Nordiyana Bt Abdullah... Aku adalah anak ke-2 dr 4 adik-bradik... Status aku skrg: Berkahwin... Aku ni Giler2 skt... Hobi aku Suka m'lancong .. Slmt Dtg ke blog aku yg x sbrapa nie.... layarilah syurga duniaku nie utk knal siapa dri aku yg sbenarnya.... Harap korg akan t'hibur...

Followers

Friday, 11 November 2011

hati yg duka....

arie ni aku rsa x sdap atie ja sbb asyik t'ingatkan kwan sejati aku yg sdang dlm kesusahan.... rsa sdih sgt sbb x dpt nak tlg dy..... wlaupun kami jauh... tp aku dpt rsa apa yg dy rsa bt msa nie..... mcm2 dugan yg dtg m'nimpa dy bt msa nie.... sbgai kwan aku cuma blh mintak dy b'sabar je sbb aku tau smua ni dugaan dr Allah S.W.T utk duga umat yg Dia syg... aku jga tau ada hikmah d'sblik apa yg b'laku ni.... Nad... aku harap sgt ang b'sabar.... hanya doa ja yg blh aku kirimkan bt ang msa nie sbb aku sdri pun dlm k'ssahan utk aku tempuh ranjau p'jlnan idup aku... aku tau yg ang x pnah b'kira ngan aku.... mcm 2 jgak ngan aku kat ang tp aku dah x tau mcm mna nak tlg ang... sbb aku sdri pun ssah..... apa yg blh kita bt skrg nie hnyalah b'doa....


Doa Elak Musibah


Dari Aban bin Osman, bahwa Nabi saw. bersabda: “Sesiapa membaca BISMILLAAHIL LAZII LAA YADURRU MA’AS MIHI SYAI’UN FIL ARDI WALA FIS SAMAA’ WAHUWAS SAMII’UL ‘ALIIM’ (dengan nama Allah, dengan nama-Nya tidak akan berbahaya sesuatu yang ada di bumi mau pun yang ada di langit, dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui) sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa musibah hingga malam hari, dan sesiapa membacanya di waktu malam maka tidak akan ditimpa musibah hingga pagi hari, dengan izin Allah.” (HR Ahmad no 497)