cerita saya

My photo
sg. lalang, Bedong., kedah darul aman, Malaysia
Nama dlm i/c aku Nordiyana Bt Abdullah... Aku adalah anak ke-2 dr 4 adik-bradik... Status aku skrg: Berkahwin... Aku ni Giler2 skt... Hobi aku Suka m'lancong .. Slmt Dtg ke blog aku yg x sbrapa nie.... layarilah syurga duniaku nie utk knal siapa dri aku yg sbenarnya.... Harap korg akan t'hibur...

Followers

Tuesday, 13 December 2011

Rasa Rindu D'hati.....

dah lama rsanya x dgr khabar berita dr org t'syg....
apa khabarnya anak2 aku kat sna pun aku x tau la..... rindu sggh dgn diorang.. ari2 aku on9 facebook & blog aku nie utk nak dgr cite diorg... tp xde pun.... rasa risau jgak aku... Ibu ade masalah ke aku pun x tau... sbb ibu lgsg xde post apa2 pun kat blog dy utk aku baca.... fb pun aku tgk x penah on9 la sjak akhir2 nie... apa yg dah jadi pun aku x tau.... klu ibu ade masalah bgtau la mama.... klu mama blh tlg mama akan cuba utk tlg ibu..... mama jd risau la sbb dah lama sgt ibu x on9.... nak tau jgak apa cite skrg ni.....

Tuesday, 6 December 2011

keputusan drastik

hari nie aku dah bt 1 keputusan drastik utk b'cuti ke Kuching Sarawak pd 28 Feb 2012 - 06 Mac 2012.... tiket p'nerbangan dah siap pun d'booking oleh bpak sedara aku.....dr sni aku akan ke Senai Johor.. p'nerbangan akan b'mula di Senai dan m'darat di Airport Kuching Sarawak... x sabar rsa atie ni nak naik kapal t'bang.. maklumlah kan.. nie kan 1st time nak naik... takut pun ada.... kna bt simpanan dr skrg utk bt blanja kat sna.. klu ada bajet lbih blh la bli apa2 buah tangan utk d'bwk blik....

Monday, 28 November 2011

21 - 27 Nov 2011... ari sakit...

utk tarikh nie aku demam teruk giler... spai m'gigil 1 badan... ku check suhu kat luar pnya la panas tp kat dalam aku rsa sejuk giler..... teruk jgak kan bla dah sakit spai mcm nie..... spai nak angkat kepala pun dah x blh sbb rsa sakit sgt2.... arie Khamis 24 Nov 2011... Hubby aku bwak aku pegi Hospital Sultan Abdul Halim utk amik ubat... mulanya mmg niat nak amik ubat je... tp bla doktor dah bt check-up... doktor 2 bgtau aku yg dy nak tmbah air.. mulanya kta 1 btol je.. tp bla aku ckap je kat dy bt la apa2 pun asalkan aku blh sihat trus doktor 2 ckap nak msukkan air 2 btol plak....2 jam jgak la aku m'nunggu nak abihkan air yg 2 btol yg d'masukkan ke bdan aku 2.... suspen la jgak.. maklumla.. seumo idup aku ni 1st time masuk hptal... sblum nie aku antar org je g hptal... nie kna time sdri... rsa seram sejuk jgak la..... pdan la kebanyakkan org xnak pegi hptal ye.... msa nurse pelatih cucuk aku utk msukkan air.. tgn aku bengkak.. sbb aku dgr dy kta bam.... xtau la plak apa maksud dy.. tp mmg npak la kembung kat bekas dy cucuk 2..dah 2 cucuk lg kat paha utk ubat pening....aduh!!! sakit giler... mau jgak nak m'jerit msa 2... tp sbar je la.... ari nie... Alhamdulillah... Dah rsa sihat... tp xde selera nak mkn la.... rsa dahaga je yg lbih.... ermmm saba je la.... HRAP BLH SIHAT SEPENUHNYA DLM MSA T'DEKAT NIE......!!!!!!

Thursday, 17 November 2011

Hanya Yg Satu....

everything will return to normal if we are patient and continue to be patient ... only Allah that we should remember every time we hard or easy for Allah that determines our way of life ...

Nak Beli Tp Xde Stok.....



 OMBAK RINDU
 IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.


Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.


Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.


Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?

Hati Makin Tenang...... :)

arie ni ati aku dah smakin tenang bla t'baca blog ibu yg m'nyatakan ibu dah pun blikan susu utk anak2 aku kat sna.... rsa sronak plak bla dgr 1 dr msalah ibu dah settle.... xtau mcm mna nak gbarkan perasaan tu bt msa nie...
rsa lega je ati ni bla dpt tahu yg anak2 happy sgt.... anak2 mmg xtau dr mna ibu dpt duit utk bli susu sbb diorg xtau ssah pyah ibu utk besarkan diorg bt msa ni.. tp xpe la.. bla tiba tikanya nnt.... diorg akan tau jgak....
dan waktu tu mama hrap anak2 akan sanjung ibu..... sbb ibu dah pun b'ssah pyah utk diorg....
mama tumpang g'bira utk ibu....
ingatlah ibu....anak2 nie adalah 1 amanah.... kita hanya d'beri amanah Oleh-Nya utk d'jga sebaik mgkin..... bla tiba saatnya nnt kita perlu redha bla Ai-Nya m'inginkan kembali apa yg telah d'amanahkan 2... itu jgaklah yg sdang mama jlnkan skrg... harapan mama bt Eisya x besar...
cukup sedakar Eisya blh b'dikari atas kaki s'dri... dan pd waktu 2 klu d'takdirkan seruan Ilahi m'manggil.... Mama akan trima dgn redha n mama harap mama dpt pejamkan mata mama dgn tenang ... Amin.....

Tuesday, 15 November 2011

Hanya Itu Yg Mama Mampu....

arie ni... aku dah bank-in kan duit utk kwan aku ...sbbnya aku dgr dy bgtau yg anak2 aku kat sna xde duit utk mkn.... nak bli susu lg la x mampu... saat 2 air mata aku dah gugur membasahi pipi sbb tau yg anak2 kat sna dah bapa arie x minum susu..... mmg x byk..., cuma rm5o ja.... tp nak bt mcm mna... itu ja yg aku mampu bg utk kwan aku 2... mama harap anak2 mama kat sna paham... mama mmg x mampu nak tlg anak2 mama kat sna byk.... skrg nie apa yg mama mampu cma b'doa ja supaya anak2 ngan ibu sng kat sna.... dan 1 lg doa mama adalah supaya ibu cepat2 dpt posting blik keja kat sni.... biaq ssah sng ibu nak besaqkan anak2... mama dpt jgak bantu... utk kakak dan adik... jgn bebankan ibu ye sayang.... bantu ibu supaya ibu kuat ye.... 

Friday, 11 November 2011

hati yg duka....

arie ni aku rsa x sdap atie ja sbb asyik t'ingatkan kwan sejati aku yg sdang dlm kesusahan.... rsa sdih sgt sbb x dpt nak tlg dy..... wlaupun kami jauh... tp aku dpt rsa apa yg dy rsa bt msa nie..... mcm2 dugan yg dtg m'nimpa dy bt msa nie.... sbgai kwan aku cuma blh mintak dy b'sabar je sbb aku tau smua ni dugaan dr Allah S.W.T utk duga umat yg Dia syg... aku jga tau ada hikmah d'sblik apa yg b'laku ni.... Nad... aku harap sgt ang b'sabar.... hanya doa ja yg blh aku kirimkan bt ang msa nie sbb aku sdri pun dlm k'ssahan utk aku tempuh ranjau p'jlnan idup aku... aku tau yg ang x pnah b'kira ngan aku.... mcm 2 jgak ngan aku kat ang tp aku dah x tau mcm mna nak tlg ang... sbb aku sdri pun ssah..... apa yg blh kita bt skrg nie hnyalah b'doa....


Doa Elak Musibah


Dari Aban bin Osman, bahwa Nabi saw. bersabda: “Sesiapa membaca BISMILLAAHIL LAZII LAA YADURRU MA’AS MIHI SYAI’UN FIL ARDI WALA FIS SAMAA’ WAHUWAS SAMII’UL ‘ALIIM’ (dengan nama Allah, dengan nama-Nya tidak akan berbahaya sesuatu yang ada di bumi mau pun yang ada di langit, dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui) sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa musibah hingga malam hari, dan sesiapa membacanya di waktu malam maka tidak akan ditimpa musibah hingga pagi hari, dengan izin Allah.” (HR Ahmad no 497)

Thursday, 10 November 2011

Sahabat Dunia Akhirat....

ari ni aku nak cite pasal kawan aku plak..... Nama dy Nadiah Bt Omar... umo dy sma ngan aku.....
utk p'ngetahuan korg... aku ngan dy nie mmg dah kawan lma ... dr bangku skolah lg... aku sdri x tau knapa aku syg sgt ngan dy... dy nie aku dah anggap mcm kakak aku sdri... byk masalah aku, aku citerkan kat dy.... blh d'ktakan dy nie mmg p'dgr setia lah... bg setiap msalah aku....
yg pastinya hanya Allah sja yg tau prsaan syg aku kat dy... 
smlm... msa aku on9 kat fb.... aku tgk dy x on9 pun... tp xtau la knape pg nie waktu aku bkak fb... aku dpt msj dr dy yg dy cri aku..... npak mcm ada msalah la.... rsa sebak plak ati nie... xtau nak ckp mcm mna... dah la dy jauh.... klu nak tau... nie la msj dy...

DD:asal x o9 ni......hmmm aku perlukan hang saat mcm ni........apa pun otk dah serabut.....perasaan
 kelamkabut......nyawa pun
 .......harap x tercabut......:> sayonara..........

kesian plak aku ngan dy..tp xpa la... aku akan pastikan yg aku akan call & dgr msalah dy.....

dy nie adalah antara org t'penting dlm hidup aku... xtau la apa akan jd klu dy xde ngan aku setiap kli aku ada
 msalah




Nie la org nya.... cantik kan..???

Wednesday, 9 November 2011

Dah Mula Giler Novel la Plak....

ari nie.. aku bli lg 1 novel.... x tau la best ke x.... yg pastinya staff2 kat kdai buku POPULAR tpt aku bli novel nie ckp yg novel nie blh tahan jgak la jn cite dy....
apa yg dah jd nie....!! xkan aku pun dah giler nak bt koleksi novel kut... 1 lg hobby bru akan t'cipta rsanya
nie la novel yg bru bli 2....!!!!!

Semarak Cinta

Semarak Cinta
‘Buaya darat terlaris’, itulah gelaran yang diberikan rakan-rakan kepada Adi Hamidi kerana sikap kasanovanya. Teman-teman wanitanya hanya dianggap sebagai teman untuk bergembira. Tidak pernah ada sedikit pun rasa cinta yang terbit daripada perkenalannya dengan teman-teman wanitanya kini setelah dia dipermainkan oleh bekas kekasihnya. Akibat kecewa dengan cinta pertama, dia menghukum semua wanita dengan menganggap bahawa cinta suci seorang wanita tidak pernah wujud.

Lantaran sikap kasanovanya itu membuatkan Kapten Mohamad, ayah kepada Adi Hamidi terpaksa campur tangan dalam hal perkahwinannya. Memandangkan umurnya yang sudah meningkat, Kapten Mohamad membuat keputusan untuk mengatur perkahwinan Adi Hamidi dengan anak rakan baiknya yang telah lama terpisah.

Demi kasih sayang dan rasa tanggungjawab kepada kedua ibu bapa telah mengikat Adi Hamidi dan Nur Alia dalam satu ikatan pernikahan tanpa rasa cinta dari kedua-dua belah pihak. Walaupun begitu, Nur Alia tetap menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri. Dia cuba menjadi seorang isteri yang terbaik kepada Adi Hamidi sekali gus berusaha untuk menghapuskan tanggapan buruk dan melunturkan ego sang suami dengan cinta dan kesetiaan yang ditunjukkannya.

Tanpa disedari, perasaan sayang kepada isterinya semakin hari semakin terserlah. Namun, ada sahaja dugaan yang melanda setiap kali mereka baru sahaja mahu mengecapi rasa bahagia. Ada sahaja pihak yang iri hati dengan kebahagiaan yang baru sahaja mahu menunjukkan sinarnya. Dapatkah mereka mengharungi semua dugaan ini?

Tuesday, 8 November 2011

hu...hu...hu.... sdih sbb x sempat nak habiskan......

arie nie rsa sdih sgt sbb aku x smpat nak abiskan baca 1 novel nie.... sbbnya tuan pnya novel 2 dah nak dtg amik blik novel dy... bkn byk lg dah.. cuma tggal 4 chapters je lg.... d'sbbkan nak jgak tau kesudahannya... aku bli novel 2 s'dri..... bkn apa.. geram pnya pasal...

nie la novel 2.... best jgak jln citer dy... tabit hormat bt penulis novel nie sbb dah b'jaya bt hati aku & mber2 yg lain t'sentuh dgn watak Mazliana Hj. Nordin dlm cita nie....
suka - duka yg t'paksa diharungi oleh Maz dah btkan aku m'ngalirkan air mata....
tp x pa... Happy Ending bt Mazliana Hj. Nordin akhirnya....
best tau.... try la baca....



Doktor Cinta

Mazliana Haji Nordin, gadis comel yang sempoi dan selamba. Terpaksa menjadi kekasih satu malam kepada Tengku Iskandar untuk mengelakkan Tengku Iskandar berkahwin dengan pilihan mamanya. Tetapi rancangan menjadi rumit apabila Tengku Mariam, mama Tengku Iskandar menyukai Mazliana dan terus merisik Mazliana. 


Banyak perkara yang berlaku kepada mereka tetapi Mazliana menghadapinya dengan bersahaja dan sempoi. Kewujudan Tasha dan Julia Hana sebagai penagih cinta Tengku Iskandar sedikit pun tidak menjejaskan sifat bersahaja dan sempoinya itu pada awalnya. Namun, sekian lama bergaduh, mengusik, membuli sesama mereka, ada perasaan halus wujud dalam hati masing-masing. Tapi, biasalah, Tengku Iskandar dengan egonya, Mazliana dengan perangai bersahaja dan kelibutnya. 

Julia Hana, model terkenal menjadi pilihan Tengku Iskandar kala itu kerana cinta Tengku Iskandar masih milik Julia Hana walaupun pernah dikecewakan oleh model terkenal tu. Tapi, sejauhmana keikhlasan Julia Hana dalam perhubungannya? Bagaimana dengan Mazliana? Takkan sedikit pun tidak terkesan dengan layanan lembut Tengku Iskandar pada Julia Hana sedangkan kata-kata laser saja yang keluar pabila bersamanya? Tengku Mazlan, Tengku Mariam, Zikri, Syamin dan Taufiq adalah sebahagian insan-insan yang mewarnai lukisan hidup Mazliana Haji Nordin. Untuk menyelami hati dan kehidupan Mazliana Haji Nordin, Doktor Cinta ada coretan ceritanya.

Saturday, 29 October 2011

Demam Oh Demam......

29 Oktober 2011.... hari nie 1st day anak aku demam campak....ianya dah mula menunjukkan tanda2 yg campak nak kuar.... kesian plak aku tgk dy....x tentu arah jgak la aku dibuatnya. Tp nak bt mcm mna..... sakit nie bkn blh dihalang... ianya dtg pun tanpa diduga kan..?? Terima je la... klu dah itu ketentuan-Nya....
Untuk keputusan lanjut... aku kna tggu esok jgak la bru blh tau yg Eisya nie btul2 demam campak @ x...???
nak ckap pun serba salah bt msa nie.... pikiran aku dah mula serabut nie..., mcm2 yg b'main dlm kepala otak nie... ... anak demam... keja menimbun.... umah b'sepah.... ermmmmm!!!! ntah la.... Yg pasti.... mama akan jga Eisya sebaik mgkin ok....
Mama & Abah syg Eisya k.... Moga cepat SEMBUH....!!!

Akhirnya......

Ok.... dlm kenyataan aku yg lpas aku ada ckp kan yg xde org pun nak celebrate birthday aku.... he...he... tp akhirnya msih ada antara mereka2 yg ingat kat aku.... mula2 bg surprise kek kecik je... aku pun terkejut jgak... ingatkan dah abih la kat situ.... rupa2nya ada lg surprise.... lpas selang beberapa minit lpas 2... muncul plak kek besar... adik2 aku ni siap nyanyi lagu happy birthday lagi,..... apa lg.... dgn tetiba ja air mata ni mengalir tanda rsa gembira dan terharu..... mna xnya.... seumur hidup nie 1th time sambut birthday.... malu pun ada gak maklumla....dah tua2 ni bru nak sambut.... 
tapi Alhamdulillah... aku b'syukur sgt sbb ada antara mereka2 ni yg ingatkan aku... time kasih ni aku nak tujukan khas bt ibu angkat t'cinta.... Pn.Hasliza Bt Mat & anak2 nya... Farah Bt Jamaludin n Siti Najihah Bt Jamaludin....
x lupa jgak pd adik2 yg lain... Siti Hafizah Bt Zulkafli.... wan, Wan Farhan, Adik Aa, Nabila dan smua yg t'libatlah... sbb x t'sebut kat sni... klu ada sesapa yg x t'sebut 2... harap maaf lah ye.. bkn b'makna x ingat tp cuma x t'sebut ja..... TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA.....!!

Thursday, 27 October 2011

BirthDay Yg x Mcm BirthDay

Selamat Ari Jadi.....ha...ha...ha... kesian kat aku.... punyala byk ucapan yg aku trima dr smua org.... tp x ada 1 pun ucapan dr org yg aku syg utk ucapkan HAPPY BIRTHDAY.....!! KNAPE ERK..??? Diorg dah lupakan aku ke..??? sdih giler hati ni bla d'kenangkan....Bkn aku nak mtak hadiah pun... just ucapan je... ssah sgt ke utk lafazkan ucapan 2..... klu nak d'ikutkan... aku x pnah lupa hari2 penting mcm ni dlm hidup aku.... blh d'katakan smua birthday ahli kuarga aku, aku ingat... siap bt ucapan & blikan kek lg... tp bla tiba hari aku... jgn kata sedara... suami s'diri pun lupa.... sayu je ati aku bla kenangkan smua ni... klu blh x payah nak ingat birthday2 nie... bt sakit ati je....

bkn byk yg aku mintak.... x mintak pun utk adakan itu ini..... just ucapan k.... UCAPAN....!!!!!!!
Sdih la bila d'kenang kan..... rsa mcm nak nangis ja.....

Friday, 26 August 2011

Raya Ohhh... Raya...

Hari nie...26 Ramadhan.... tggl bape ari je lg utk kita smbut ketibaan Syawal... Tp kenape erk.....??? Aku rasa mcm x best je raya thn nie... Rsa mcm x meriah lgsg sdgkan sepatutnya aku ptt rsa sronok utk smbut raya... ye la... thn nie ade anak utk smbut rya skali....tp ntahla..... p'siapan raya aku pun bru sparuh je aku bt... x mcm thn2 yg sblum nie.... awal2 lg aku dah siap bt p'siapan....
Walaupun dlm pd waktu skrg nie aku rsa x sronok nak b'raya... tp aku dah siapkan 2 jnis kuih raya pd thn nie.... tgk la... klu ada k'sempatan lg... mgkin aku akan bt dlm 2 @ 3 jnis lg.... Nak bg bekalan utk adik & adik ipar aku bwak blik ke Thailand sbb diorg nak b'raya kat sna... sblh adik ipar aku... kat sna xde kuih raya mcm kita kat Malaysia nie... So... nak x nak kna la bt jgak... Harap2 org kat sna suka ngan kuih yg aku bt 
Hati aku yg x happy nie harap xde bende bruk yg bakal b'laku dekat2 nak raya nie.... Ya-Allah... yg Maha B'kuasa.... Kau tbahkanlah hati ku dan Kau berilah aku k'kuatan dlm m'nempuh segala ujianMu Ya-Allah... Kau lindungilah Keluarga ku dr p'buatan2 kianat umatMu......
Apa2 pun aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA .... MAAF ZAHIR DAN BATIN...
KLU ADA SALAH DAN SILAP YG PENAH AKU BT... AKU MOHON MAAF DR HUJUNG RAMBUT HGGA HUJUNG KAKI ..... Segala Kebaikan dtg dr Allah... Dan segala kesilapan itu adalah dtg dr kita...

Tuesday, 23 August 2011

SuaSaNa HaRi RaYa...........

Hari nie.... 23 Ramadhan.. b'makna dah 23 ari kita b'puasa... tggl lg smggu je nak raya tp yg pastinya... aku lgsg x t'rsa kemeriahan b'raya utk thn nie.... ntah la...

Monday, 15 August 2011

Jantung Hatiku....

 Pd tggal 13 September 2011... Aku tlah dikurniakan sorg cahaya mata perempuan yg comel yg aku dan suami Namakan Sbgai Nur Dhiya Batrisya (Cahya Sinaran Keadilan & Cerdik Pintar) Lbih mesra dgn pggilan Eisya dlm kluarga.... Eisya adalah sorg anak yg baik, cerdik & tidak byk kerenah... skrg nie Eisya dah pun b'usia 11 bln..... X lama lg Eisya bakal m'nyambut Ulang Thn Kelahirannya yg sulung.... X dpt aku bygkan dah hampir sthn aku m'jd sorg mama....Eisya dah pun m'ngisi kekosongan dlm hidup kami... aku rsa bahagia dgn kehadiran eisya dlm hidup aku dan suami... maklumlah.... dah hampir 5thn aku m'nunggu saat nie... Eisya tlh btkan hidup aku dan suamiku m'jd lbih b'makna.... Trima Kasih Ya-Allah kerna tlh hadirkan Eisya dlm hidup kami...
1st Day
3 Month

4 month
5 month

7 month
9 month




Sunday, 14 August 2011

23 Nov 2005

Ari nie aku dah pun b'gelar sbgai sorg isteri kpd Asrol Fahmi Bin Jabbar... Thn 2011 nie m'rupakan thn ke-6 p'kahwinan kami... aku bahagia sgt dgn apa yg aku ada skrg nie... Trima Kasih abah sbb bt mama rsa bahagia, dihargai & disayangi.....  mama pun sygkan abah jgak... Mama harap mahligai yg kita bina nie akan b'kekalan hingga ke Syurga hendakNya.... InsyaAllah Amin.....



Saturday, 13 August 2011

Biodata Ku


          AsSaLamMuaLaIkUm......
  • Nama aku Nordiyana Bt Abdullah.... Aku dilahirkan pd 27 Oktober 19##.... di Hospital Sg. Petani...
  • Aku lbih mesra dgn pggilan kak Long, Kakak @ Yana
  • Aku adalah anak kpd pasangan Abdullah Bin Mustaffa & Zaini Bt Ishak...
  • Aku adalah anak ke-2 dr 4 org adik-bradik....


Aku mendpt pendidikan awal di Sekolah kebangsaan Sungai Tiang... kemudian Berpindah ke Sekolah Kebangsaan Sungai Lalang.... Aku seterusnya bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan aman jaya...
aku kemudiannya Melanjutkan Pelajaran di Knowlegde Services & Trading Center dlm Jurusan pengurusan Pejabat & Perkeranian....... Skrg nie aku bekerja di CAPCOM STATION ENT. SDN. BHD sbgai sorg Supervisor....

Memandangkan aku nie msih bru lg ngan blog nie... aku rsa nie je yg dpt aku kongsikan dlu....