cerita saya

My photo
sg. lalang, Bedong., kedah darul aman, Malaysia
Nama dlm i/c aku Nordiyana Bt Abdullah... Aku adalah anak ke-2 dr 4 adik-bradik... Status aku skrg: Berkahwin... Aku ni Giler2 skt... Hobi aku Suka m'lancong .. Slmt Dtg ke blog aku yg x sbrapa nie.... layarilah syurga duniaku nie utk knal siapa dri aku yg sbenarnya.... Harap korg akan t'hibur...

Followers

Thursday, 17 November 2011

Hanya Yg Satu....

everything will return to normal if we are patient and continue to be patient ... only Allah that we should remember every time we hard or easy for Allah that determines our way of life ...

Nak Beli Tp Xde Stok.....



 OMBAK RINDU
 IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.


Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.


Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.


Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?

Hati Makin Tenang...... :)

arie ni ati aku dah smakin tenang bla t'baca blog ibu yg m'nyatakan ibu dah pun blikan susu utk anak2 aku kat sna.... rsa sronak plak bla dgr 1 dr msalah ibu dah settle.... xtau mcm mna nak gbarkan perasaan tu bt msa nie...
rsa lega je ati ni bla dpt tahu yg anak2 happy sgt.... anak2 mmg xtau dr mna ibu dpt duit utk bli susu sbb diorg xtau ssah pyah ibu utk besarkan diorg bt msa ni.. tp xpe la.. bla tiba tikanya nnt.... diorg akan tau jgak....
dan waktu tu mama hrap anak2 akan sanjung ibu..... sbb ibu dah pun b'ssah pyah utk diorg....
mama tumpang g'bira utk ibu....
ingatlah ibu....anak2 nie adalah 1 amanah.... kita hanya d'beri amanah Oleh-Nya utk d'jga sebaik mgkin..... bla tiba saatnya nnt kita perlu redha bla Ai-Nya m'inginkan kembali apa yg telah d'amanahkan 2... itu jgaklah yg sdang mama jlnkan skrg... harapan mama bt Eisya x besar...
cukup sedakar Eisya blh b'dikari atas kaki s'dri... dan pd waktu 2 klu d'takdirkan seruan Ilahi m'manggil.... Mama akan trima dgn redha n mama harap mama dpt pejamkan mata mama dgn tenang ... Amin.....