cerita saya

My photo
sg. lalang, Bedong., kedah darul aman, Malaysia
Nama dlm i/c aku Nordiyana Bt Abdullah... Aku adalah anak ke-2 dr 4 adik-bradik... Status aku skrg: Berkahwin... Aku ni Giler2 skt... Hobi aku Suka m'lancong .. Slmt Dtg ke blog aku yg x sbrapa nie.... layarilah syurga duniaku nie utk knal siapa dri aku yg sbenarnya.... Harap korg akan t'hibur...

Followers

Friday, 26 August 2011

Raya Ohhh... Raya...

Hari nie...26 Ramadhan.... tggl bape ari je lg utk kita smbut ketibaan Syawal... Tp kenape erk.....??? Aku rasa mcm x best je raya thn nie... Rsa mcm x meriah lgsg sdgkan sepatutnya aku ptt rsa sronok utk smbut raya... ye la... thn nie ade anak utk smbut rya skali....tp ntahla..... p'siapan raya aku pun bru sparuh je aku bt... x mcm thn2 yg sblum nie.... awal2 lg aku dah siap bt p'siapan....
Walaupun dlm pd waktu skrg nie aku rsa x sronok nak b'raya... tp aku dah siapkan 2 jnis kuih raya pd thn nie.... tgk la... klu ada k'sempatan lg... mgkin aku akan bt dlm 2 @ 3 jnis lg.... Nak bg bekalan utk adik & adik ipar aku bwak blik ke Thailand sbb diorg nak b'raya kat sna... sblh adik ipar aku... kat sna xde kuih raya mcm kita kat Malaysia nie... So... nak x nak kna la bt jgak... Harap2 org kat sna suka ngan kuih yg aku bt 
Hati aku yg x happy nie harap xde bende bruk yg bakal b'laku dekat2 nak raya nie.... Ya-Allah... yg Maha B'kuasa.... Kau tbahkanlah hati ku dan Kau berilah aku k'kuatan dlm m'nempuh segala ujianMu Ya-Allah... Kau lindungilah Keluarga ku dr p'buatan2 kianat umatMu......
Apa2 pun aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA .... MAAF ZAHIR DAN BATIN...
KLU ADA SALAH DAN SILAP YG PENAH AKU BT... AKU MOHON MAAF DR HUJUNG RAMBUT HGGA HUJUNG KAKI ..... Segala Kebaikan dtg dr Allah... Dan segala kesilapan itu adalah dtg dr kita...

Tuesday, 23 August 2011

SuaSaNa HaRi RaYa...........

Hari nie.... 23 Ramadhan.. b'makna dah 23 ari kita b'puasa... tggl lg smggu je nak raya tp yg pastinya... aku lgsg x t'rsa kemeriahan b'raya utk thn nie.... ntah la...

Monday, 15 August 2011

Jantung Hatiku....

 Pd tggal 13 September 2011... Aku tlah dikurniakan sorg cahaya mata perempuan yg comel yg aku dan suami Namakan Sbgai Nur Dhiya Batrisya (Cahya Sinaran Keadilan & Cerdik Pintar) Lbih mesra dgn pggilan Eisya dlm kluarga.... Eisya adalah sorg anak yg baik, cerdik & tidak byk kerenah... skrg nie Eisya dah pun b'usia 11 bln..... X lama lg Eisya bakal m'nyambut Ulang Thn Kelahirannya yg sulung.... X dpt aku bygkan dah hampir sthn aku m'jd sorg mama....Eisya dah pun m'ngisi kekosongan dlm hidup kami... aku rsa bahagia dgn kehadiran eisya dlm hidup aku dan suami... maklumlah.... dah hampir 5thn aku m'nunggu saat nie... Eisya tlh btkan hidup aku dan suamiku m'jd lbih b'makna.... Trima Kasih Ya-Allah kerna tlh hadirkan Eisya dlm hidup kami...
1st Day
3 Month

4 month
5 month

7 month
9 month




Sunday, 14 August 2011

23 Nov 2005

Ari nie aku dah pun b'gelar sbgai sorg isteri kpd Asrol Fahmi Bin Jabbar... Thn 2011 nie m'rupakan thn ke-6 p'kahwinan kami... aku bahagia sgt dgn apa yg aku ada skrg nie... Trima Kasih abah sbb bt mama rsa bahagia, dihargai & disayangi.....  mama pun sygkan abah jgak... Mama harap mahligai yg kita bina nie akan b'kekalan hingga ke Syurga hendakNya.... InsyaAllah Amin.....



Saturday, 13 August 2011

Biodata Ku


          AsSaLamMuaLaIkUm......
  • Nama aku Nordiyana Bt Abdullah.... Aku dilahirkan pd 27 Oktober 19##.... di Hospital Sg. Petani...
  • Aku lbih mesra dgn pggilan kak Long, Kakak @ Yana
  • Aku adalah anak kpd pasangan Abdullah Bin Mustaffa & Zaini Bt Ishak...
  • Aku adalah anak ke-2 dr 4 org adik-bradik....


Aku mendpt pendidikan awal di Sekolah kebangsaan Sungai Tiang... kemudian Berpindah ke Sekolah Kebangsaan Sungai Lalang.... Aku seterusnya bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan aman jaya...
aku kemudiannya Melanjutkan Pelajaran di Knowlegde Services & Trading Center dlm Jurusan pengurusan Pejabat & Perkeranian....... Skrg nie aku bekerja di CAPCOM STATION ENT. SDN. BHD sbgai sorg Supervisor....

Memandangkan aku nie msih bru lg ngan blog nie... aku rsa nie je yg dpt aku kongsikan dlu....