cerita saya

My photo
sg. lalang, Bedong., kedah darul aman, Malaysia
Nama dlm i/c aku Nordiyana Bt Abdullah... Aku adalah anak ke-2 dr 4 adik-bradik... Status aku skrg: Berkahwin... Aku ni Giler2 skt... Hobi aku Suka m'lancong .. Slmt Dtg ke blog aku yg x sbrapa nie.... layarilah syurga duniaku nie utk knal siapa dri aku yg sbenarnya.... Harap korg akan t'hibur...

Followers

Tuesday, 31 January 2012

M'hitung Hari.... Bestnya....

ari ni dah 31 Jan 2012... tggai lg 26 ari ja utk aku n fmily b'angkat ke SARAWAK..... x sabaq plak rsa ati ni.... tkut pun ada jgak sbb aku ni kan x penah naik kapal t'bang.... mcm2 aku pikir pasai nak naik kapal t'bang nie....
planning schedule aku mgkin akn jd mcm ni nnt :-

Hari : Ahad
Tarikh : 26/02/2012
Jaudal : B'tolak dr umah di Sungai Petani ke Melaka    

Hari : Isnin
Tarikh : 27/02/2012
Jaudal : B'ada d Melaka n b'tolak ke Johor Bharu 

Hari : Selasa
Tarikh : 28/02/2012
Jaudal : Menaiki p'nerbangan ke Sarawak.. 
            (Airport Senai, Johor Bharu)

Hari : Rabu
Tarikh : 29/02/2012
Jaudal : B'lgsgnya majlis p'tunangan antara cousin aku n psgannya...
            majlis hnya akan b'lgsg dlm suasana yg sederhana sja....

Hari : Khamis - Jumaat
Tarikh : 01 - 02/03/2012
Jaudal : Jalan2 n Shopping time....

Hari : Sabtu - Ahad
Tarikh : 03 - 04/03/2012
Jaudal : B'lgsgnya majlis p'kahwinan n p'sandingan..

Hari : Isnin
Tarikh : 05/03/2012
Jaudal : Jalan2 n Shopping time.... ( for last moment.... Bli skit oleh2 bt kwan2)

Hari : Selasa
Tarikh : 06/03/2012
Jaudal : B'tolak blik dr Sarawak
            (Airport Kuching, Sarawak)
            B'tolak blik dr Airport Senai, Johor Bharu ke KL....
            Sggah kat umah NAD.....
  
Hari : Rabu - Khamis
Tarikh : 07 - 08/03/2012
Jaudal : Jalan2 n Shopping time d KL dgn NAD.... Planning nak p ZOO NEGARA
ICT Shah Alam

Hari : Jumaat
Tarikh :09/03/2012
Jaudal : B'tolak blik dr KL....

Hari : Sabtu - Ahad
Tarikh :10 - 11/03/2010
Jaudal : Berehat sblm mula b'kerja blik pd 12/03/2012... mesti rsa mlas gila time ni...

Hrap2 planning nie akan b'jln mcm yg d'rancang.... Amin.....

Saturday, 28 January 2012

Nak Pkai Enset Baru...

Ari nie aku rsa mcm nak pkai enset bru la.... tp x tau nak pkai enset apa.... tringin jgak nak pkai BlackBerry... sbb rmai kwan2 aku skrg ni pkai BB.... ermmm tp x mampu la.. klu tkat enset 2nd hand 2 blh la.

Lpas aku chat im ngan NAD kat fb smlm... Nad syorkan aku utk pkai Nokia E72... sma mcm dy sbb dy ckap.... BB ni bla dah lma2 kita pkai dy akan format data blik mcm mula2 bru nak pkai... klu mcm 2 x jd la aku nak pkai sbb rsa mcm ssah je....
NAD ada bgtau aku yg kwan dy ada nak juai 1 Nokia E72..... NAd ckp klu aku nak dy blh spankan enset 2 utk aku.... rsa2 jd la aku amik enset 2.... skrg ni x sabaq plak rsa nak pkai enset 2.....

skrg ni aku cuma tggu NAD blik dr KL je p'tghan bln February ni utk aku amik enset ni..... ha...ha...ha...
akhirnya.... Aku n NAD pkai enset yg sma.... bkn tkat model ja... warna dy pun sma mcm yg atas ni.... walaupun enset ni cuma enset 2nd hand... tp aku suka sbb dah lma aku idam nak pkai enset mcm ni....
dpt jgak akhirnya.... HU...HU...HU...

Sunday, 22 January 2012

Hati turut B'duka n Kecewa....

Ari ni aku ada bkak fb aku kat umah mama aku sbb ari ni aku cuti..... bla aku bkak je fb... aku tgk ada msj dr kakak aku (kwan sejati aku NAD)... dlm msj 2 dy cri aku sbb nak luahkan prasaan sdih dy kat aku.... bla aku baca ja msj 2... dy ckp yg fmily dy xnak tlg dy utk bt majlis k'duri kawin dy nnt.... kakak dy siap sound dy gatai lg sbb nak kawin... aku nak org tau... mmg dy 2 janda anak 2 tp dy ttp ada hak utk m'nyayangi n d'sygi... apa slah n dosa dy spai diorg sggup bt dy mcm 2 haaa... aku x pham la... kesian aku tgk dy.... aku tmpg rsa sdih dgn apa yg dah b'laku kat dy ni....slama ni dy ssah dy xpenah nak mtak tlg org... knape bla dy snang n nak happy je org bt dy mcm 2.... aku n fmily aku ada la msj dy blik... klu diorg xnak bt... biar mama aku je yg btkan utk dy k'duri 2..... tp bla d'pikirkan blik nnt fmily dy ckp dy saja nak cri gduh lg plak... aku ckp la ngan dy.. blik bincang dlu baik2... kita tggu la tgk keputusannya mcm mna nnt... tp kat sni aku nak dy tau yg aku akan ttp sokong dy.... NAD.... SELAGI AKU HIDUP... AKU AKAN TTP SOKONG ANG SPAI BILA2.... yg pasti aku akan bt yg t'baik utk majlis 2 nnt k.....

Friday, 20 January 2012

Planning...... Planning...... Planning.....

As'kum...... rsa dah lma sgt kan aku x bt coretan peribadi aku kat sni.... dah lbh sbln tuuuuu.... hu...hu..hu.. lmanyaaaaaaaa....... utk ari ni aku nak cita skt psal kwan baik aku ni...... aku ada la dpt call dr dy.... dy ckp kat aku dy nak kawin.... dy ada bgtau aku dy nak bt majlis bersanding tp dlm bajet yg kcik je la... aku x ksah la kcik ke.... bsar ke... yg pting bg aku skrg ni dy bahagia dgn setiap p'kara yg dy bt... NAD.... AKU AKAN SENTIASA DOAKAN YG T'BAIK UTK ANG... ANG ADALAH SAHABAT MERANGKAP SAUDARA AKU SPAI BILA2...... HANYA TAKDIR YG DPT PISAHKAN KITA.... cewahhhhhhh.... filling la plak.... Utk kli p'tama aku akan bt pelamin... hiasan blik tidoq... n meja santapan pengantin... aku hrap2 kwan aku akn ska dgn apa yg aku akan bt utk dy ni...... yg penting... smua ni kami akan bt sdri utk majlis yg akan b'lgsg nnt..... smua dah dlm planing..... tggai nak bt ja lg....n hrap2 apa yg kami dah plan ni akn m'jd sperti mna yg kami nak.... tema dah pilih.... cuma tggai nak tentukan warna yg sesuai ja lg....bab2 hantaran plak aku kna la tggu tuan bdan dy blik sni dlu... bwak blik brg utk d'bt gubahan.... pulus jgn lpa k.... yg slbihnya msih dlm perancangan... kta tggu n lhat ja nnt k.....  x sbaq plak rsanya nak tgk kwan aku ni naik pelamin... rsa mcm dri sdri plak nak kawin lg skali... he...he...he... gatai aku ni no0o0..... ok lah.... nnt klu ada apa2 aku cita lg k... bye... see you...